Obserwatorzy

piątek, 12 lipca 2013

ciecierzyca ze szpinakiem

Dziś u mnie w domu zapachniało Indiami, garama masal to chyba moja ulubiona mieszanka przypraw. Parę dni temu trafiłam w internecie na świetny wegański przepis na jednym z blogów kulinarnych. Blog w całości dotyczy wegańskiej kuchni, co mnie bardzo ucieszyło, gdyż ostatnio coraz mi bliżej do weganizmu :-) 
Przepyszny przepis, który dziś wyprobowałam, jest na pewno nie ostatnim z prezentowanych tam dań.

CIECIERZYCA ZE SZPINAKIEM

Składniki:
1 szklanka ciecierzycy
0,5 kg szpinaku
2 duże pomidory
2-3 łyżki koncentrayu pomidorowego
1 łyżka oleju rzepakowego
sól
1 łyżeczka kuminu
1 łyżeczka garama masal
0,5 łyżeczki chili

Sposób przygotowania:
1. Ciecierzycę namaczamy na całą noc, a następnie gotujemy do miękkości.
2. Cebule podsmażamy z chilii na rozgrzanym oleju.  Dodajemy do niej świeży szpinak i delikatnie podlewamy wodą. Dusimy około 3 min.
3. Do szpinaku i cebuli dodajemy soczewicę i obrane ze skórki, pokrojone pomidory. Doprowadzamy do wrzenia, doprawiamy, dodajemy przyprawy. Dusimy pod przykryciem około 6-7 min.
4. Wyłączamy gaz i pozostawiamy pod przykryciem przez 5 min.



Zielnik Kuchenny 2013

2 komentarze:

  1. W składnikach chodzi o 1 szklankę suchej soczewicy czy ugotowanej? Ile potrzeba cebuli oraz kiedy dodajemy koncentrat pomidorowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja daję suchą ciecierzycę. cebulę 1 dużą a koncentrat dodaję przy doprawianiu

      Usuń