Obserwatorzy

poniedziałek, 15 lipca 2013

chutney czereśniowy

Sezon na czereśnie powoli dobiega końca, a ja właśnie się połapałam, że mam ogromne zaległości w publikowaniu przepisów z tym cudownym owocem ;-( Będę na szybko wrzucać przepisy licząc, że komuś jeszcze w tym roku się przydadzą.

CHUTNEY CZEREŚNIOWY

Składniki;
1 kg czereśni
25 dag cukru
2 ząbki czosnku
0,5 łyżeczki chili
1 liść laurowy
kawałek kory cynamonu
6-7 ziaren ziela angielskiego
2 goździki
100 ml octu winnego
0,25 łyżeczki soli

Sposób przygotowania:
1.Owoce umyć i wydrylować. Czereśnie smażyć w garnku razem z czosnkiem i octem przez około 20 min.
2. Do czereśni dodać cukier, sól, chili, liść laurowy i cynamon, a następnie smażyć przez 1 h na małym ogniu.
3. Po godzinie dodać ziele angielskie i goździki i podsmażyć jeszcze przez około 15 min. 
4. Gotowy chutney przełożyć do słoików, które należy dokładnie zakręcić i odstawić do wystygnięcia wieczkiem do góry.


2 komentarze:

  1. Czereśniowego chutney jeszcze nie jadłam, ale że lubię bardzo te owoce, to na pewno by mi smakował.

    OdpowiedzUsuń