Obserwatorzy

środa, 31 października 2012

szpinak w roli głównej czyli placuszki szpinakowe

Bardzo lubię szpinak, choć w dzieciństwie kojarzył mi się z ogromną traumą... i do dziś klasycznie podanej "ciapki" z jajkiem bym chyba nie zjadła... co innego np. kotlety szpinakowe czy ciasto francuskie ze szpinakiem. Chciałam się dziś podzielić z Wami moim przepisem na kotlety/placuszki ze szpinakiem. Dawno ich nie robiłam, ale kiedy na durszlaku ogłoszono akcje placuszkową postanowiłam je zrobić. Miały być same placki, ale okazało się, że mój szwagier wpada na obiad i dorobiłam do nich ziemniaczki. Polałam je też sosem jogurtowo-majonezowym z czosnkiem.

PLACUSZKI SZPINAKOWE

Składniki na kotlety:
130 g szpinaku
3 jajka
pół opakowania sera feta
2 ząbki czosnku
1 mała cebula
bułka tarta
pieprz
olej

Składniki na sos:
1 opakowanie małego jogurtu
2 łyżki majonezu
sól
pieprz

Sposób przygotowania:
1. Jeśli szpinak świeży blendujemy, ja tym razem skorzystałam z mrożonego, który rozmroziłam na patelni.
2. Dwa jajka gotujemy na twardo i siekamy na drobną kostkę. Cebulkę siekamy drobno i podsmażamy na patelni z olejem. 
3. W osobnej misce mieszamy wszystkie składniki: jajko na twardo, szpinak, drobno posiekaną fetę, bułkę tartą i surowe jajko.
4. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy placuszki. Najłatwiej placuszki nakładać łyżką.
5. Wszystkie składniki sosu łączymy ze sobą.


1 komentarz:

  1. lubię, gdy szpinakowa zieleń jest w roli głównej, zdecydowanie

    OdpowiedzUsuń