Obserwatorzy

sobota, 20 października 2012

cebulowy chutney z camembertem czyli lekkie fusion w moim wykonaniu

Pierwszy raz chutney'a spróbowałam parę lat temu będąc w Londynie i od tego czasu jestem w nim zakochana. Teraz kiedy potrzebuję czegoś do krakersów czy do serów, zawsze mam w zapasie słoiczek z tym cudownym "dzemikiem". Dziś na obiad wymyśliłam sobie, bardzo proste i szybkie (jak się już ma chutney) danie, a mianowicie

PIECZONY CAMEMBERT Z CEBULOWYM CHUTNEY'EM

Składniki na chutney

7 średnich czerwonych cebul
2 średnie szarlotki
1 średnia biała cebula
1 czerwona papryka
1 czerwone chili
270 ml octu balsamicznego
50 ml octu z czerwonego wina
7 cm laska cynamonu
220 g ciemnego brązowego cukru
2-3 liście laurowe
1 gałązka rozmarynu (jesli nie ma w gałązkach ja dałabym z 1/2 łyżeczki suszonego)
oliwa z oliwek

Sposób przygotowania:
1.Paprykę grillujemy, albo pieczemy, aż będzie prawie czarna i drobno kroimy.
2. Liście rozmarynu drobno szatkujemy, a chili kroimy w drobną kostkę.
3. Cebule i szarlotkę kroimy na długie wstążeczki. Na patelni rozgrzewamy oliwę z oliwek i podsmażamy cebulę z liściem laurowym, cynamonem i rozmarynem. Smażymy na niewielkim ogniu przez około 20 min. Cebule muszą być miękkie i lekko złociste. 
4. Dodajemy chili i pieprz. Podsmażamy jeszcze przez kilka minut.
5. Dodajemy ocet i cukier i gotujemy, aż nam wszystko zgęstnieje. 
6. Przekładamy do słoików i po około 4 tygodniach mamy gotowy, "przegryziony" chutney.

dziś dodałam ser, który piekłam w piekarniku nastawionym na 180 st. C przez około 10-15 min.


Domowy Wyrób

2 komentarze: