Obserwatorzy

wtorek, 9 października 2012

Piegusek

Ciasto to przypomina mi smaki dzieciństwa.


PIEGUSEK, CZYLI PROSTE CIASTO Z MAKIEM

Składniki:
1 szklanka cukru 
1 szklanka mąki 
1 szklanka maku (ja miałam już mielony, bo ku mojemu zdziwieniu nigdzie nie mogłam dostać innego) 
5 jajek 
0,75 kostki margaryny 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
0,5 szklanki bakalii 


Sposób przygotowania: 
1. Margarynę roztapiamy i studzimy 
2. Żółtka ucieramy z cukrem na puchatą masę 
3. Dodajemy powoli mąkę, proszek do pieczenia, margarynę i mąkę. ucieramy. 
4. Ubijamy pianę z jajek i powoli łączymy ją z resztą składników. 
5. Dodajemy powoli bakalie. 
6. Początkowo pieczemy 160 st C do momentu wyrośnięcia, potem podkręcamy piekarnik na 180 st C. Pełen czas pieczenia to około 45 min. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz