Obserwatorzy

piątek, 28 czerwca 2013

sezon truskawkowy trwa... nutella truskawkowa

U mnie w domu od kilku dni pachnie truskawkami... uwielbiam kiedy w kuchni bulgoczą przetwory, a słoiczki czekają, żeby je napełnić :-) Jeszcze bardziej jednak chyba lubię, kiedy w środku zimy otwieram przetwory i przypominają mi się zapachy lata.
Rok temu po raz pierwszy zrobiłam kilka słoiczków nutelli truskawkowej i zakochałam się w niej :-) Pasuje idealnie do kanapek, jak i do słodkich deserów i ciast.

NUTELLA TRUSKAWKOWA

Składniki:
1 kg truskawek
25 g cukru
1 opakowanie cukru pudru
75 g kakao

Sposób przygotowania:
1. Truskawki podgrzewamy do odparowania soku co jakiś czas mieszając.
2. Dodajemy pozostałe składniki i mieszając doprowadzamy do zagotowania.
3. Gorącą masę przekładamy do słoików, zakręcamy, odstawiamy wieczkiem do dołu i pozostawiamy do wystygnięcia.


Truskawkowy zawrót głowy 2013 Owoce z sadu i dzialki

4 komentarze:

  1. ale świetne połącznenie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny pomysł! Zjadłabym sobie takie cudo :D
    Ale nie potrzebują długiego gotowania? Nie psują się potem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w zeszłym roku tak robiłam i anie jeden słoiczek się nie zepsuł, rzeczywiscie w spiżarce mam dosść chłodno, ale sądzę, że nawet jak się nie ma spiżarki, to przetrzymają zimę

      Usuń
  3. mniam! dziękuję za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń