Obserwatorzy

sobota, 26 stycznia 2013

szybkie i proste ciasto pomarańczowe

Bardzo lubię szybkie i proste ciasta. Wrzucam wszystko do jednej miski, miksuję, do blachy i po max 40 min. mam już gotowe ciasto. Wczoraj mój szanowny stwierdził, że warto by coś słodkiego pochłonąć, a w domu wszystkie słodycze wyszły. Zobaczyłam co w kuchni i co w szafkach i już wiedziałam... czas na ciasto pomarańczowe. Robiłam je już nie jeden raz, ale nigdy nie dodawałam do niego soku z pomarańczy. Jakiś czas temu wyczytałam w jakimś przepisie, że część osób dodaje do niego właśnie sok i postanowiłam wypróbować. Wyszło świetnie, dlatego też zdecydowałam się Wam zaprezentować lekko zmodyfikowany przepis, choć na blogu podobny już zamieszczałam.

CIASTO POMARAŃCZOWE

Składniki:
250 g cukru
230 g masła
4 jajka
sok z 1 pomarańczy
skórka otarta z 1 pomarańczy
250 g mąki
4 łyżeczki proszku do pieczenia

Sposób przygotowania:
1. Masło rozpuścić w rondelku i poczekać, aż wystygnie.
2. Rozpuszczone masło wymieszać z cukrem, dodać jajko i ubić na gładką masę.
3. Dodać sok i skórkę z pomarańczy. Wymieszać z przesianą mąką i proszkiem do pieczenia.
4. Przełożyć do wysmarowanej olejem i posypanej bułką tartą keksowki.
5. Piec w 180 st C przez około 30-35 min.
6. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.



Gotowe
 bardzo szybko i bardzo szybko u nas w domu znika. Uwielbiamy ciasta z owocami :-)

Szybkie ciasta - edycja karnawałowa

6 komentarzy:

  1. Wlasnie mialam ochote na cos sklodkiego, w lodowce niewiele skladnikow, wiec zrobilam z polowy i wyszlo bardzo dobre :) Bardzo fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis ! :) ciasto wyszlo pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. super przepis











    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto smaczne jednakze za tluste proponuje 150 g masla na przyszlosc

    OdpowiedzUsuń