Obserwatorzy

środa, 28 stycznia 2015

Hummus tunezyjski z harrisą

Jak już nie raz wspominałam uwielbiam hummus. Pojawiło się już kilka przepisów na ten przysmak u mnie na blogu. Dziś proponuje wersję hummusu z harrisą.

HUMMUS TUNEZYJSKI

Składniki:
300 g ugotowanej ciecierzycy
60 g tahini
25 ml wody
25 ml oliwy z oliwek
0,5 łyżeczki kuminu w proszku
0,5 łyżeczki kolendry
1 ząbek czosnku
0,5 łyżeczka harrisy
sok z połowy cytryny
słodka papryka

Sposób przygotowania:
1. Ciecierzycę namoczyć przez noc, a potem ugotowac zgodnie z przepisem.
2. Ugotowaną ciecierzycę przełożyć do blendera, dodać pozostałe składniki i zmiksować na gładką masę. Jeśli masa jest za gęsta można dodać więcej wody
3. Przed podaniem posypać słodką papryką.



Domowy Wyrób

7 komentarzy:

  1. hummus to jedna z moich ulubionych past!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham hummus ! Robiłam rozmaite jego wersję ale z harrisą ? Przyznam jak dotąd nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam hummus więc muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to koniecznie musisz spróbować, na prawdę warto

      Usuń
  4. Kompozycja przypraw bardzo mi się podoba, nigdy nie jadłam hummusu w takiej wersji. Wygląda naprawdę smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń