Obserwatorzy

środa, 21 listopada 2012

co z tą colą? zawsze można żeberka

... przyznam się, że pierwszy raz o gotowaniu z coca-colą usłyszałam w reklamie. Pobiegłam do sklepu i przeczytałam składniki na Pomyśle na i podjęłam decyzję, że trzeba samemu cosik takiego wykombinować.  Potem oczywiście usiadłam do netu i poczytałam przepisy i tak w wyniku kombinowania powstał mój przepis na
ŻEBERKA W COCA-COLI

Składniki:
400 g żeberek 
2 łyżki miodu
1-2 łyżki oleju
1/4 szklanki coca-coli
1 łyżka kolendry
1 łyżka kardamonu
1 łyżka gałki muszkatołowej
0,5 łyżka ostrej papryki
2-3 ząbki czosnku
pieprz
sól
2-3 listki laurowe

Sposób przygotowania:
1. Przyprawy ucieram w moździerzu.
2. Żeberka kroję na mniejsze kawałki ( tak około 2 kostki na jedno żeberko) polewam olejem i miodem, jeśli miód nie jest płynny lekko go podgrzewam. Następnie posypuję przyprawami. Wszystko dokładnie wsmarowuję w mięso.
3. Całość przekładam do rękawa do pieczenia, dodaję coca - colę i liść laurowy. Szczelnie zamykam i pozostawiam w chłodnym miejscu na około 2-3 h, żeby marynata miała szansę przegryźć się z żeberkami.
4. Piekarnik nastawiam na 180 st C. Folie lekko nakłuwam i piekę żeberka przez około 90 min. 


Ostatnio dostałam też wyróżnienie, ale o tym w następnym poście. 

Potrawy rozgrzewające

2 komentarze:

  1. Nigdy nie dodawałam coca coli do mięsa ale widzę że apetycznie wyglądają więc w najbliższym czasie wypróbuję ten przepis:)zapraszam do siebie na kurczaka nadziewanego kaszą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nigdy o mięsie z colą nie słyszalam. interesujące.:)

    OdpowiedzUsuń